onsdag 25 maj 2011

Grüntee Fruchtschnitte

Tillverkare: Keiko Tea
Försäljare: Darjeeling.cz
Pris: 1.93 € för 40g

 
Ännu ett matcha-rån, det här har en fyllning gjord av matcha, dadlar, aprikoser, havtornsjuice och del annat smått och gott. Jag såg även att själva rånet är gjort av vete, vilket jag missade när jag recenserade "Grüntee Mandelschnitte", rånet smakar dock fortfarande lika spännande som ett gammalt oblat.


Men det är insidan som räknas vilket i det här fallet är fruktfyllningen, jag föreställde mig att den skulle vara gjord av torr och tråkig frukt men den var mjuk och saftig. Någon smak av matcha känner jag inte, istället domineras smaken av aprikos och dadlar, eftersmaken har ganska mycket vanilj i sig vilket ju också fanns med i innehållsförteckningen. Gott, men inte bästa valet om du är ute efter något smaksatt med matcha.

Betyg: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar