lördag 19 februari 2011

2004 Hai Lang Hao Big Snow Mountain 海浪号大雪山

Typ: Pu-erh
Ursprung: Lincang 临沧, Yunnan 云南省, Kina 中国
Skördat: Våren 2004
Försäljare: Yunnan Sourcing
Pris: $28.80 för 250g


Det här teet har legat på min önskelista sedan i somras då jag köpte ett smakprov av det så jag passade på att lägga med det i min senaste beställning från YS.

Den något asketiska förpackningen ger inga ledtrådar om innehållet men enligt Yunnan Sourcings hemsida så är det ett handgjort te som det bara tillverkats 800kg av.


Teet har en ganska svag, jordig lukt och är hårt ihoppressat, jag fick kämpa en hel del med det för att få loss ett par bitar.

Smaken är ganska kraftig och teet blir lätt beskt om man brygger det för länge, eftersmaken påminner om gammalt trä och framkallar en något torr munkänsla.

Jag vet inte om det är min smak som förändrats på bara ett par månader eller om det är minnet som sviker men jag tyckte inte om det här teet lika mycket som jag gjorde när jag provade det för första gången. Trots att det tappat några placeringar på min topplista så är det ändå ett trevligt te med mycket smak.

Betyg: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar