lördag 4 december 2010

2006 Mengku Big Snow Mountain 勐库大雪山

Typ: Pu-erh
Ursprung: Lincang 临沧, Yunnan 云南省, Kina 中国
Skördat: April 2006
Försäljare: Yunnan Sourcing
Pris: $35.00 för 400g


Jag har inte druckit Pu-erh särskilt länge och min första kontakt med det var inte särskilt positiv, efter att ha provat ung röksmakande sheng och shu som mest påminde om smutsigt vatten så var det här ett av de första Pu-erh teerna jag fann tycke för.

Kakan är inte så hårt hoppressad och den är ganska lätt att dela på.


På det hela taget så är det ett trevligt och prisvärt te, det ska bli intressant att se om jag kommer ändra uppfattning om det efter jag fått lite mer erfarenhet av Pu-erh.

Betyg: 4

1 kommentar:

  1. Så, vad tycker du om detta idag, nu när du förhoppningsvis druckit mer pu-erh och det här fler gånger över tid? :)

    SvaraRadera