tisdag 9 november 2010

Matcha latte 星の抹茶オーレ

Typ: Matcha
Ursprung: Fukuoka 福岡市, Japan 日本
Skördat: ?
Försäljare: Yuko Ono
Pris: 28kr för 15g / 189kr för 180g


Att göra matcha latte är något jag har tänkt att prova länge men jag har varit för lat för att blanda ihop en egen vilket gjorde att jag köpte det här latte pulvret istället.

Att göra i ordning latten är enkelt, pulvret behöver bara blandas ut med antingen varmt eller kallt vatten. Den färdiga drycken har en söt, artificiell smak och efter ett par klunkar hällde jag ut resten, det här var inget för mig.

Betyg: 2

3 kommentarer:

  1. Look at the bottom of this post, it is my own matcha latte! =]

    http://sirwilliamoftheleaf.blogspot.com/2010/04/anxi-rou-gui.html

    SvaraRadera
  2. Egen Matcha latte är så gott!
    Lös upp pulvret i lite kallt vatten. Blanda med kall mjölk, några teskedar vaniljsocker (mängd efter smak), isbitar och njut! Jag gör alltid en stor karaff som står med is i i kylen. Bara att fylla på. Mums!!

    SvaraRadera