lördag 9 oktober 2010

Light Roast Da Hong Pao

Typ: Oolong
Ursprung: Wuyi 武夷山, Fujian 西坪, Kina 中国
Skördat: Våren 2009
Försäljare: Yunnan Sourcing
Pris: $10.80 för 100g


Billig yancha brukar inte vara någon höjdare, speciellt inte billig Da Hong Pao men jag bestämde mig ändå för att köpa lite när jag såg det här teet hos YS. Jag hade inte så höga förväntningar men jag blev positivt överraskad och efter jag gjort slut på de första 100 grammen beställde jag 250 gram till.

Da Hong Pao är inte ett av mina favorit teer, vanligtvis så verkar namnet användas för att kunna sälja yancha av låg kvalité till överpris vilket också antagligen är anledningen till att det här är bland de bästa DHP jag provat. Smaken skiljer sig ganska mycket från traditionellt rostad DHP men jag tycker att det här är ett bra, prisvärt te som är värt att prova.

Betyg: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar