lördag 30 oktober 2010

Dilmah "Sencha"

Typ: Sencha
Ursprung: ?
Skördat: ?
Försäljare: Dilmah 
Pris: $47 för 25 påsar


Det här är vad som fanns som alternativ till kaffe på ett hotell vars namn jag inte tänker nämna, jag hann aldrig prova det när jag var där så jag gör det nu i stället. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva smaken men den påminner inte mycket om sencha och jag lyckades bara få i mig en tredjedels kopp av det.

Jag tog en titt på Dilmahs hemsida och fann följande citat: "Once you taste Dilmah, you will never go back to ordinary tea!". Jag vet inte vad de räknar som "ordinary tea" men om det är sämre än det här så kommer det antagligen framkalla kräkreflexer.

Betyg: 1

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Är inte Dilmah ett märke som marknadsför sitt dricka enbart på att det är nyttigt?

    SvaraRadera
  2. That is why you should stick to loose leaf ;]

    SvaraRadera