söndag 12 september 2010

Sea World 海洋世界

Typ: Yixing 宜兴
Volym: 100ml
Lera: Zi Ni 紫泥
Skapare: Xu Ding Hua 许定华
Försäljare: Yunnan Sourcing
Pris: $18.90


Det här är min första Yixing och med tanke på priset så hade jag inte räknat med att den skulle vara av så hög kvalité vilket också visade sig stämma. Leran är av typen Zi Ni (lila lera) och jag bestämde mig för att använda den till yancha.

Det största problemet är att den häller långsamt och inte helt jämt, ca. 12 sekunder tar det att tömma den när den bara är fylld med vatten. Ett annat problem är att handtaget på locket är ganska svårt att hålla i, jag har en känsla av att det kommer åka i golvet en vacker dag.

"Sigillet" i botten. 

Den  här bilden var ett elände att ta eftersom min kamera inte klarar av närbilder särskilt bra. Jag var tvungen att ta bilden genom ett förstoringsglas för att det skulle synas, en dag måste jag skaffa en kamera som kostar lite mera än gratis.

In action.


Betyg: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar